Cum te ajută Managementul Timpului în viață?

Dacă ai aterizat pe o pagină despre managementul timpului și îți spui frecvent ”nu am timp” ești în locul potrivit. Vei vedea în continuare.



Timpul este indiscutabil o resursă extrem de perisabilă. Secundele, minutele, orele, zilele… care se scurg nu se întorc. Direct sau indirect, conștient sau mai puțin conștient, simțim presiunea timpului. În viața personală, timpul se măsoară în oameni și relații care apar și dispar. Timpul se măsoară în imaginea din oglindă, inclusiv oglinda interioară.

În viața profesională îl măsurăm în deadline-uri atinse sau ratate, îl măsurăm în acțiuni reușite, în ore de muncă și rezultate.

Managementul timpului înseamnă să îți trăiești secundele, minutele, orele și zilele cu folos, să le prețuiești conștient fiind de importanța pe care o au în a trăi o viață împlinită.


Beneficiile Managementului timpului

Spuneam mai sus despre presiunea timpului, iar atunci când aceasta crește, conduce la apariția stresului. Poți fi stresat și dacă faci prea multe și dacă faci prea puține. Dacă faci prea multe apare presiunea lui Ce să fac mai întâi?. Și încerci să le faci pe toate, aproape haotic, sari de la una la alta, iar tensiunea crește.


Însă poți fi stresat și când faci prea puține, uneori ești copleșit de o singură sarcină, care pare mare și greu de dus la îndeplinire. Eziți să o începi, procrastinezi și amâni. Inevitabil multe alte lucruri nefăcute se adună.


Concret, o bună gestionare a timpului te ajută astfel


Gestionarea eficientă a timpului, printr-un bun management al timpului se transpune în a avea mai mult timp pentru prioritățile tale, acele acțiuni importante care îți aduc starea de bine și de împlinire.

Printre beneficiile aplicării corecte ale principiilor managementului timpului se numără:

  • Ușurința cu care decizi ce anume face din multitudinea de lucruri pe care le ai de făcut;

  • Armonie în viața ta profesională, gestionarea eficientă a timpului de lucru, fără să fie nevoie de ore suplimentare;

  • Mai mult timp liber pentru familie, pe care copleșit de activități multiple ai tendința să o neglijezi;

  • Reducerea stresului prin înlăturarea activităților pe care nu le identifici ca și o prioritate.

Managementul timpului este de succes inclusiv pentru elevi


Managementul timpului se poate și este aplicat cu succes și în viața școlară. Cum unii elevi reușesc să obțină atât de multe rezultate, iar alții se plâng încontinuu de lipsa timpului? Managementul timpului școlar, corect aplicat, fără presiune conduce la eliminarea stresului din ce în ce mai prezent în viața de elev, cu atât mai mult în contextul învățământului online.


Managementul timpului și echilibrul în viața profesională și personală


În era work from home, este cu atât mai dificil în a delimita timpul personal de cel profesional. Lucrăm de acasă, comunicarea cu colegii este îngreunată, chiar dacă am învățat cu toții, de voie sau nevoie, să ne adaptăm la situație.

Petrecem aparent mai mult timp cu familia în acest context, dar oare reușim să delimităm viața personală de cea profesională? Oare reușim să fim activi profesional la standardele cerute, respectiv prezenți în familie atunci când suntem cu ceilalți?


Cum putem păstra echilibrul? Printr-un management al timpului care susține delimitarea celor două componente extrem de importante ale vieții noastre. Ce exemplu le dăm copiilor noștri care au de înfruntat aceeași dilemă? Aceștia trec brusc de la prezența fizică la școală la cea online dată de un anumit context (ei sau membrii familiei de îmbolnăvesc de Covid - 19 sau sunt contacți direcți ai unor persoane infectate de exemplu). Putem învăța să gestionăm eficient timpul nostru și să le arătăm celorlalți că se poate să ne păstrăm calmul într-o lume plină de incertitudine.


Iar un bun management al timpului se învață la un curs de managementul timpului.


Vestea bună că oricât de grele sau dificile sunt anumite perioade, oricât de multe provocări vin în viața noastră, la un moment dat toate acestea se vor diminua, vom avea perioade în care noul normal (indiferent care va fi acela) va face parte din programul nostru.

Așa că să ne primim lecția, să ne descoperim abilitatea fantastică de a organiza timpul în favoarea noastră.

Cei care caută acum soluții vor rămâne cu obiceiuri bine consolidate din aceste perioade tulburi, vor reuși să atingă echilibrul cu și mai mare lejeritate pe viitor.


Importanța echilibrului în viața personală și personală.


Managementul timpului în viața profesională


Viața profesională este marcată de deadline-uri, de taskuri pe care ni le asumăm sau pe care le primim. Din multitudinea de discuții cu profesioniști din domeniul afacerilor, programul multora este extrem de încărcat. Frecvent auzim în jurul nostru și spunem, ”Nu am timp”, ”nu am reușit să ajung la taskul x…”. Amânăm de pe o zi pe alta diverse activități, de foarte multe ori cele care sunt, în realitate, extrem de importante, dar nu atât de urgente.

Obținem rezultate cu enorm de mult efort, nopți nedormite, presiune asupra noastră și asupra celorlalți.

Și totuși nu reușim să ne bucurăm de acestea pentru că sunt alte multe activități pe care le-am neglijat, amânat. Trecem de la un proiect la altul, într-o goană nebună.


Managementul timpului pentru antreprenori

Să fii antreprenor în această perioadă, în era digitală (în competiție directă cu tehnologia), dublată de contextul pandemic și, de curând, de un conflict armat care amenință lumea într-un mod pe care nici nu reușim să îl cuprindem, este indiscutabil o provocare. Acum mai mult decât niciodată, nu îți permiți să fii dezorganizat, să treci de la o activitate la alta, să neglijezi prioritățile tale declarate. Iar supraîncărcarea, pe care o resimt cei mai mulți antreprenori, nu poate fi o soluție pe termen lung. Sau cel puțin să fim conștienți că atrage costuri (stresul aduce boli, reducerea focusului, pierzi big picture din vedere) pe care de ce ai alege să le plătești? Pentru că DA, se poate și altfel. Un antreprenor prins în capcana de a le face pe toate, de a munci fără încetare, va avea randament din ce în ce mai scăzut pe termen lung. Iar un business se gândește și conduce pe termen lung.


Este timpul pentru managementul timpului, dragă antreprenorule!


Sfaturi pentru gestionarea timpului / time management pentru antreprenori:

  • Prioritizarea activităților tale și ale echipei, asigură-te că acorzi suficient timp, că începi programarea cu cele care diminuează urgențele pe termen mediu și lung. Tu știi care sunt prioritățile tale astăzi?

  • Găsește acele activități cărora să le spui NU sau cel puțin NU acum. Cu siguranță vei găsi multe astfel de exemple. Un bun management al timpului începe cu a spune NU pentru a lăsa loc pentru DA la tot ce este important și relevant.

  • Analizează zilnic, la finalul programului, ce ai reușit să realizezi din ce ți-ai programat, ce nu a funcționat, ce poți îmbunătăți.

  • Identifică hoții de timp, ce anume îți fură din timp și la ce poți renunța definitiv, brusc și imediat. Fă un plan de acțiune cum poți să contracarezi acțiunea acestora asupra programului tău.

  • Deleagă cu responsabilitate, crește în jurul tău oameni care pot să ducă la bun sfârșit sarcinile, task-urile. Începe cu o activitate pe care să o delegi și găsește persoana potrivită pe care să o sprijini să ducă la bun sfârșit (poate nu din prima încercare) un anumit tip de activitate. Apoi treci la următoarea activitate. Dacă vei încerca să delegi totul dintr-o dată, te vei descuraja și nu vei reuși, vei spune că nu se poate delega. În realitate depinde de tine și de abilitățile de lider pe care le poți dezvolta în timp.

Managementul timpului când ești manager

Postura de manager are și aceasta extrem de multe provocări în gestionarea timpului. Posibil sunt foarte multe task-uri impuse. Este necesară întocmirea de rapoarte, de exemplu, pe care ți se cere (de către superiori) să le faci instant.

Pentru un manager cuvântul urgent este parte din vocabularul curent.

Managerul primește emailuri, telefoane, prin care i se solicită acțiuni urgente, pe care uneori le dă mai departe însoțite de același cuvânt urgent.


Cu toate acestea, urgent poate însemna și înseamnă altceva pentru fiecare dintre noi.



Recomandări generale pentru o bună organizare a timpului dacă ești manager



Recomandarea mea pentru tine, manager, este să soliciți, de fiecare dată clarificarea termenului urgent (cu întrebări de tipul: în câte ore/zile ai nevoie de situația/raportul/prezentarea respectivă?). S-ar putea să ai surprize și să constatați că este vorba despre un cu totul și cu totul alt termen decât cel subînțeles. Apoi, există și posibilitatea de a împinge într-un termen de bun simț cererea venită din partea celorlalți. Formulări de tipul: ”Mă pot ocupa de acest raport după ce finalizez materialul pe care îl am în lucru în prezent. Estimez că durează x ore. Este în regulă?” pot face diferența între o viață plină de stres și una în care reușești atât de multe!


De asemenea, și managerii au responsabilitatea de a da mai departe sarcini precise, clare și termene bine definite și realiste, posibile în care subordonații să ducă la îndeplinire task-urile acestora, în funcție și de abilitățile pe care le au. Armonia de la locul de muncă vine din echilibrul individual și de echipă.


5 recomandări în viața personală


Antreprenorii, managerii, subordonații, elevii… sunt cu toții oameni. Fără un echilibru între viața personală și cea profesională, împlinirile dintr-o anumită arie nu ar avea sens. Așa că, indiferent ce obiective am stabilit, cât de multe ne-am propus să obținem și cât de pasionați suntem de activitatea noastră, să nu uităm că și timpul personal și al familiei face parte dintr-un bun management al timpului.


  1. Planifică activități pentru timpul liber, activități care să te relaxeze în adevărat sens. Uită de lucrurile la modă, de agitație și aglomerație, de zgomotul și tumultul din mediul înconjurător.

  2. Întreabă-te ce îți dorești cu adevărat de la viață. Poate nu vei afla răspunsul instant, poate vei identifica frânturi din adevărul tău, poate vei încerca diferite lucruri până ajungi la esență. Și totuși nu renunța. Sentimentul de pace și eliberare, atunci când vei avea răspunsul corect și vei ști ce îți dorești merită tot efortul din lume. Când vei știi, înțelegi că chiar știi.

  3. Petrece zilnic timp cu tine însuți în care să te asiguri că deciziile tale au fost și sunt aliniate cu valorile tale, cu ce îți dorești să obții de la viață. Dacă familia și copiii sunt o prioritate, de exemplu, cât timp le-ai acordat astăzi? Timpul nu se poate recupera, nu sunt suficiente weekendurile și concediile pentru a acoperi absența ta (fizică sau psihică din viața lor).

  4. Deleagă către alții activități casnice care îți permit să te eliberezi și să îți petreci mai mult timp de relaxare, cu familia, cu tine însuți. Oamenii săraci economisesc bani, oamenii bogați economisesc timp. Tu cât de împlinit îți dorești să fii?

  5. Renunță la timpul petrecut în social media, cu prietenii, vizionatul la TV. Sunt mari consumatori de timp și aduc puțin, foarte puține beneficii. Izolează astfel de acțiuni, evident că vrem să fim conectați la societate și ce se întâmplă, însă ce este prea mult are efectul de a ne scoate din conexiunea cu noi înșine, de a nu mai ști cine suntem. Iar toate acestea au darul de a ne fura din timpul nostru prețios.


Să spui nu am timp pentru tine, pentru mine, înseamnă că nu aceasta este prioritatea mea. Tu cui i-ai spus nu am timp astăzi?


34 views0 comments

Recent Posts

See All