top of page

Cutiuța de prim ajutor în comunicare

84% dintre cei care au răspuns mini sondajului pe care l-am lansat în comunitatea mea pe LinkedIn în urmă cu câteva săptămâni au recunoscut că li s-a întâmplat să piardă, cel puțin o dată, o relație personală sau profesională din cauza comunicării defectuoase.



Nu pot spune că feedbackul primit a fost neașteptat, însă m-am bucurat că a fost sincer! În plus, mi-a întărit convingerea și viziunea mea și a colegului meu, Filip Ristovski, că proiectul nostru în care ne-am lansat cu atâta entuziasm și pasiune (rezultând atelierul de Comunicare cu Rezultate) nu este doar o nebunie proprie și că putem face o lume mai bună dacă ne aplecăm mai mult asupra îmbunătățirii abilităților de comunicare.


Intuiția și statistica(😀) îmi spun că este o mare probabilitate ca și tu să te fi aflat deja ori să te afli în viitor într-o astfel de situație total nedorită de ajunge într-o situație de conflict, cu potențial de a-ți fi afectată o relație (poate chiar cu o persoană dragă), din cauza deficiențelor de comunicare. M-am gândit deci să îți las un fel de cutiuță de prim ajutor, cu ”prescripția” esențială pentru astfel de situații conflictuale:

  • În primul rând, discută. Tăcerea nu este un mod de a evita conflictele.

  • Caută-ți un moment și un spațiu în care să poți vorbi fără să fiți întrerupți de alte persoane, telefon ori alte lucruri care vă pot distrage atenția.

  • Discută despre ce s-a întâmplat, dar nu judeca. Ai însă grijă să vorbești calm și deschis despre cum te afectează pe tine, despre ce simți.

  • Folosește afirmații de tipul ”Mă simt”, în loc de ”Tu ești”

  • Nu te grăbi să tragi concluzii. Pune întrebări pentru a afla faptele, nu încerca să ghicești tu motivele.

  • Concentrează-ți discuția pe problema majoră, nu divaga, schimbând direcția către alte probleme minore.

  • Învață să asculți și să îl înțelegi pe interlocutor, în loc să îi cauți vina.

  • Ascultă-ți interlocutorul. Ascultă-l pe el, nu gândurile tale. Ascultă și încearcă să înțelegi cum se simte el, care sunt nevoile și dorințele lui.

  • Spune-i interlocutorului despre calitățile pe care le apreciezi și admiri la el

  • Discută deschis despre ceea ce te deranjează și apoi aprofundează diferențele de opinii. Și nu uita: este cât se poate de ok să existe diferențe de opinii!

  • Nu uita că nu trebuie să ai neapărat mereu dreptate! Dacă asculți cu atenție și mai ales cu mintea și inima deschise, s-ar putea să ai surpriza să dărâmi bariere despre care nici nu știai că te înconjoară.

  • Conștientizează-ți tonul vocii și nu uita că, la nevoie, este mai bine să faci o pauză dacă simți că devii prea nervos / nervoasă. Este mai indicat să te calmezi înainte de a aborda o problemă delicată.


Și încă ceva, atelierul de 👉Comunicare cu Rezultate îți poate crește șansele să eviți situațiile conflictuale și să dezvolți relații sănătoase cu partenerii de viață sau de business, cu prietenii, familia sau colegii. Atelierul este construit astfel încât să comprime într-o singură zi diversitatea noastră de cunoștințe și experiențe. Eu aduc perspectiva economistului, consultant de business cu experiență bogată de vânzări și networking,  care a înțeles cât de importantă este #comunicareacurezultate în orice fel de relație sau context și s-a autoeducat în acest sens. Filip completează totul cu perspectiva artistului, actor și profesor de actorie, pentru care comunicarea și exprimarea ideilor și sentimentelor cu întreaga ființă este artă și profesie în același timp.


Fă-ți timp pentru  #comunicarecurezultate în 24 februarie și #simplificaviataprofesionala (și personală).


Foto: freepik



0 views0 comments
bottom of page